Усі дії людини можна умовно розділити на свідомі — ті, про які він думає безперервно, і несвідомі, які виконуються несвідомо.
Те, як саме людина виконуватиме одну й ту саму дію — свідомо чи несвідомо, залежить від її попереднього досвіду. Наприклад, дизайнер-початківець буде досить довго розбиратися з принципами обробки фото в Photoshop, тоді як досвідчений - виконає ті ж дії навіть не замислюючись. Це означає, що однотипні дії користувача з часом перетворюються на несвідомі та виконуються автоматично.
При формуванні інтерфейсу слід враховувати специфіку людського мислення та формувати в нього звички, які спростять його взаємодію Космосу з продуктом у майбутньому.
Крім того, дизайнер може використовувати вже існуючий життєвий досвід людини, щоб спростити його взаємодію з програмним забезпеченням. Наприклад, додаток Wallet в iPhone здається користувачеві інтуїтивно зрозумілим, оскільки карти в ньому розташовані так само, як у звичайному гаманці. Отже, навіть той, хто відкриває програму вперше в житті, з легкістю розбереться в ній за допомогою наявних знань.