2264

Як дизайнери можуть ефективно використати штучний інтелект?

Штучний інтелект

Завдяки своїм широким можливостям штучний інтелект отримав визнання в багатьох сферах бізнесу, і індустрія дизайну не стала винятком. Звичайно, це не означає, що дизайнерам графічних та UI/UX інтерфейсів настав час переживати за свою кар'єру — при всіх своїх плюсах, ШІ поки що не здатен повністю замінити людину.

Більше того, штучний інтелект та професійні дизайнери – не конкуренти, а партнери. Комбінація ідей ШІ та досвіду фахівців дозволяє створювати дійсно цікаві та оригінальні проєкти, тому зараз дуже важливо освоїти та навчитися правильно використовувати цей інструмент у своїй роботі.

У цій статті ми розповімо про 7 найпоширеніших варіантів практичного використання штучного інтелекту в UI/UX дизайні.

Автоматизація рутинних завдань

Під час роботи над проєктом дизайнер багато часу витрачає на виконання однотипних та повторюваних дій, таких як зміна розмірів зображень, організація робочого простору, створення шаблонів та інше. Інструменти на основі штучного інтелекту здатні самостійно виконувати такі завдання та дозволять створювати проєкти набагато швидше.

Крім цього, використовуючи адаптивні інструменти проєктування на основі ШІ, дизайнери можуть легко створювати нові UX-концепції інтерфейсів. При необхідності їх залишиться лише трохи доопрацювати під потреби конкретного проєкту, що заощадить значну частину робочого часу.

Frame 950

 

Персоналізація дизайнів на основі даних

Завдяки аналітичним інструментам на основі штучного інтелекту дизайнери можуть вивчати дані щодо поведінки користувачів та використовувати їх для покращення юзабіліті своїх проєктів.

Наприклад, таким чином можна відстежити, яка частина інтерфейсу більше приваблює користувачів, де вони проводять більше часу, а що ігнорують просто прокручуючи екран вниз.

Зрозуміло, поведінка кожної людини індивідуальна, і ґрунтується на її особистих уподобаннях та життєвому досвіді, але деякі речі можуть бути загальними, що дозволяє створити найбільш ефективну концепцію. Крім того, дизайнери можуть використовувати поведінковий фактор для прогнозування дій користувачів та надання персональних інтерфейсів. Такий підхід може суттєво вплинути на коефіцієнт конверсії, що є особливо актуальним у сегменті електронної комерції.

Генерація дизайнів та графічних елементів

Деякі ШІ інструменти здатні самостійно генерувати унікальні графічні елементи – логотипи, банера, шрифти, картинки та навіть повноцінні UI-концепції. Такі компоненти можна відразу задіяти у своєму проєкті або використовувати їх як джерело для пошуку натхнення.

Сьогодні на ринку існує досить багато інструментів для генеративного дизайну, але два найбільш популярні - це Canva і Mid Journey. У першому випадку, ШІ фактично перетворює текст на графіку. Тобто, дизайнеру потрібно пояснити, який саме елемент йому потрібен і в якому стилі, а у відповідь додаток надасть безліч різних варіантів.  

У свою чергу Mid Journey більше спеціалізується на створенні 2D і 3D анімацій, хоча також має функціонал генерації зображень.

Безумовно, генеративний дизайн має великий потенціал і багато хто бачать у ньому майбутнє всієї дизайн-індустрії. Але треба розуміти, що на даному етапі штучний інтелект знаходиться лише на перших етапах свого розвитку і поки що не здатний мислити як людина — всі її дії керуються виключно алгоритмами. Через це він може досить часто припускатися помилок.

Frame 959

 

Інформаційна архітектура (ІА)

Інформаційна архітектура відіграє ключову роль в UX-дизайні та спрямована на організацію контенту на сторінках цифрового продукту через різні мітки, карту сайту та елементи навігації. За фактом, вона допомагає користувачам легко сприймати інформацію та орієнтуватися в інтерфейсі сайту або мобільного додатка.

Проробка IA забирає досить багато часу і вимагає глибокого вивчення ринку, факторів поведінки, цільової аудиторії та її переваг. Але інструменти на основі штучного інтелекту суттєво полегшують це завдання. З їхньою допомогою дизайнери-проєктувальники можуть буквально «на ходу» створювати логічно ефективну та комфортну для користувачів архітектуру, з мінімальними витратами зусиль.

Швидке прототипування

Проєктування UI - це важливий етап у створенні дизайну, і в даний час штучний інтелект досить розумний, щоб пропонувати найкращі варіанти прототипів на основі чорнових ідей з конкретними параметрами.

Використання таких інструментів дає кілька важливих переваг:

  • Надає дизайнерам нові ідеї для створення добрих інтерфейсів.
  • Забезпечує високий рівень юзабіліті.
  • Економить час та гроші на реалізацію проєктів.
Frame 960

 

Створення тексту

При створенні варфреймів дизайнери замість контенту часто вставляю звичайний «lorem ipsum». З одного боку, це швидко і зручно, але з іншого — ускладнює сприйняття прототипів.

Інструменти ШІ для створення контенту, такі як ChatGPT та Bard AI, допомагають легко вирішити цю проблему. З їх допомогою дизайнери можуть у кілька кліків згенерувати текст, що повністю відповідає змісту конкретної сторінки, а потім просто додати його в мокап.

Тестування юзабіліті

Юзабіліті-тестування – це дослідження, яке виконується з метою перевірки зручності інтерфейсу, його інтуїтивності та логічності з погляду користувача. Моделей такого тестування існує досить багато, які вибір безпосередньо залежить від етапу розвитку продукту та умов його функціонування.

Інструменти на основі ШІ, наприклад, такі як Visualeyes, дозволяють повністю автоматизувати юзабіліті-тести. Під час проведення досліджень вони враховують безліч чинників, зокрема шаблони поведінки користувачів, і забезпечують відмінний результат із мінімальними витратами ресурсів.

Frame 958

 

Висновок

Штучний інтелект знаходиться на ранніх етапах свого розвитку, але навіть незважаючи на це, він істотно полегшує роботу UI/UX дизайнерів. Багато дослідників вважають, що в майбутньому можливості технології тільки зростатимуть, тому рекомендуємо вже зараз почати освоювати інструменти на основі ШІ. Це допоможе вам не тільки підвищити ефективність своєї роботи, а й залишатися затребуваним фахівцем у довгостроковій перспективі.