1912

Які завдання вирішує веб-дизайнер у 2022 році

Веб-дизайнер - це спеціаліст, який створює комфортне та функціональне оформлення для різних веб-просторів: сайтів, блогів, соціальних мереж та інтернет-магазинів. Для прикладу, якщо порівняти інтернет-проєкт із звичайним містом із реального життя, то веб-дизайнер повинен зробити так, щоб у ньому було приємно перебувати, зручно орієнтуватися, а після повіту – до нього хотілося повернутися.

Існують різні види дизайну: графічний, UI/UX-дизайн та веб-дизайн, і щоб у цій статті не виникло плутанини, давайте відразу позначимо яка між ними різниця. UX - це, в першу чергу, про підвищення ефективності проєкту, графічний дизайн - відповідає за реалізацію унікальної графіки, що запам'ятовується, яка асоціюватиметься з брендом, а веб - про створення виразних і функціональних інтерфейсів.

Незважаючи на різницю у фронті та обсягах робіт, у реальних проєктах ці напрямки переплітаються та тісно пов'язані один з одним.

ТОП-10 завдань, які вирішує веб-дизайнер

Ми зібрали 10 основних завдань, з якими стикається професійний веб-дизайнер, що працює в компанії, і відсортували їх за частотою, починаючи з найбільш затребуваних.

Завдання 1. Розробка концепції нового сайту на основі наданого клієнтом контенту

Дизайн-концепція створюється для того, що уявити клієнту вигляд майбутнього сайту та показати можливості його подальшого розвитку. В її основі лежать цінності бізнесу, позиціонування та конкурентні переваги.

Для розробки ефективної концепції клієнта потрібно провести через кілька форматів:

  • Мудборд або "дошка настрою". Це набір візуалізацій та патернів, що відображає цінності та індивідуальні погляди бізнесу, що допомагає зафіксувати основні напрямки, в яких розвиватиметься концепція.
  • Дебют стиль. Стилістичні принципи мудборду поєднуються в експрес-реалізацію, що містить ключові блоки головної сторінки. Фактично, на цьому етапі текстовий опис бренду переноситься у площину образів та візуального сприйняття, де має отримати відгук у цільової аудиторії.
  • Перевірка тиражування. Одне з головних завдань дизайну - зробити бренд впізнаваним у натовпі. Для цього потрібно переконатися в тому, що створено достатньо стилеутворювальних елементів у різних точках контакту з аудиторією. Щоб здійснити таку оцінку, потрібно відповісти на три питання: Який колір виділяє компанію? Який графічний нюанс допоможе дізнатися про бренд? Які графічні рими підкажуть користувачеві, що він все ще має справу з цим брендом?
moodboarrd

 

Завдання 2. Подання контенту на сторінці нового продукту чи послуги

На цьому етапі дизайнер використовує візуальні інструменти, щоб текстовий опис продукту або послуги виглядав більш переконливим для потенційних клієнтів. Очікування замовника в такому разі досить очевидні - він хоче отримати дизайн-макет для нової сторінки, лендингу або багатосторінкового сайту, розроблений з урахуванням фірмового стилю та цікавою подачею. При цьому сам стиль може бути вже готовий або його потрібно зробити.

Оскільки в основі композиції лежатиме контент, дизайнеру потрібно розуміти, що частина роботи здійснюватиметься спільно із замовником. Такий підхід допоможе побудувати цінну та виразну розповідь на головній та другорядних сторінках проєкту.

Коли матеріали для роботи зібрані та підготовлені, можна приступати до створення дизайн-рішення. Цей процес будуватиметься так:

Сторіфрейм та варфрейм

Тут варто розпочати одразу з визначень. Сторіфрейм – це текстовий ескіз проєкту з чорновими начерками, який легко створюється та швидко редагується. Він необхідний для спільної роботи з клієнтом та допомагає передати основний контекст та ідею майбутнього дизайн-рішення. У свою чергу варфрейм є більш детальною та узгодженою конструкцією, на яку вже можна одягати стилі, ілюстрації, фото та інший контент.

На цьому етапі ви створюєте послідовність з блоків за двома основними принципами:

  • один екран/блок повинен містити лише одну думку;
  • спочатку подається все цінне – потім деталі.

Так ви отримаєте послідовну та цікаву історію, наповнену деталями та нюансами.

Стилі та акценти

Якщо подивитися на фінальний результат, то сторіфрейм, варфрейм та готовий дизайн дуже схожі. Комусь навіть здасться, що можна одразу приступати до чистового варіанту та не витрачати зайвий час. Але на практиці це не так. Головна різниця між ними – швидкість правок. Якщо зміни в сторіфреймі можна внести за кілька хвилин, то на аналогічні коригування готового дизайну може піти годинни робочого часу.

Крім того, планомірне вирощування дизайну більше залучає в роботу замовника, а це означає ви зможете відкрити більше цікавих деталей і дрібниць, які кардинально вплинуть на результат.

Зі власної практики можемо сказати, що вперше поглянувши на сторіфейм і вайрфрейм у клієнта часто виникає бажання щось покращити — доопрацювати тексти, провести нову фотосесію та інше. Відповідно, вам, як дизайнеру, це подарує нові ідеї для композицій та допоможе зробити дизайн ще кращим.

Завдання 3. Зв'язатися з клієнтом для збирання чи уточнення даних на різних етапах проєкту

Найбільш продуктивні дзвінки клієнту ті, під час яких обговорюється готовий візуальний етап у проєкті. При цьому важливо, що такий зв'язок корисний для обох сторін: замовнику він допомагає прожити весь процес подальшого розвитку дизайн-рішення, а вам як фахівцю — природним шляхом отримати нові дані і дізнатися нюанси, які допоможуть покращити продукт.

Однак тут потрібно чітко зафіксувати, що клієнт не дизайнер. Він може не розуміти багатьох особливостей вашої роботи, але він чудово знає свою справу, клієнтів і конкурентів. Тому своєчасно збираючи зворотний зв'язок у вас вдасться зробити так, щоб його бізнес виділявся на тлі інших компаній і виглядав в Інтернеті належним чином.

Допомогти налаштуватися на одну хвилю із замовником та подивитися на ринок його очима допоможе технологія brand-mapping, яка особливо корисна під час візуального дослідження оточення. Її сенс у тому, що ви створюєте картки бордів для всіх конкурентів, що значно полегшує сприйняття і вже після цього формуєте з клієнтом єдине бачення майбутнього рішення.

Завдання 4. Розвиток айдентики та дизайн сайту

Іноді дизайнеру доводиться стикатися з бізнесом, який вже має логотип, але всі продажі він здійснює через партнерів — наприклад, через маркетплейси або дистриб'юторів. Але одного разу він задумався про запуск власного сайту збільшення обсягів збуту.

Тут постає завдання повністю переосмислити логотип клієнта з урахуванням його нових амбіцій, вивчити історію бренду, аудиторію, розширити простір візуальних образів і розробити макети для сайту, а заразом зробити гнучку айдентику, яка буде відома і застосовна в різних каналах.

Результат такої роботи можна запакувати у формат презентації фірмового стилю, де буде продемонстровано його застосування на всіх точках контакту з аудиторією.

Завдання 5. Редизайн сайту та переробка його архітектури з урахуванням UX та SEO-вимог

До основних вимог до проєкту під час редизайну належать:

  • виконання UX-аналітики аудиторії та бізнес-сценаріїв;
  • розробка пошукової архітектури та карти сайту, з урахуванням ключових запитів відвідувачів та вимог до комерційних факторів на кожній окремій сторінці;
  • дотримання Brand Identity - змістового бренду та його ідентичності.

Тому найбільш об'ємним завданням веб-дизайнера можна з упевненістю назвати дизайн або редизайн багатосторінкового сайту для досягнення кращих показників відвідуваності та конверсій.

Для виконання таких проєктів дизайнеру потрібно врахувати у конструкції сайту безліч дрібниць. Тому, перед тим як розпочати реалізацію, проводиться безліч попередніх досліджень бізнесу клієнта та його конкурентів, на підставі яких формується технічне завдання від SEO-фахівців.

Щоб контролювати великий пакет вимог до проєкту і швидко втілювати його в реальність, рекомендуємо використовувати IA — Інформаційну архітектуру. Це спеціалізована методика, що дозволяє бачити весь обсяг робіт, включаючи кількість унікальних сторінок, блоків, екранів та елементів навігації. З її допомогою ви зможете враховувати всі дрібні деталі, зберігаючи при цьому цілісний підхід до реалізації проєкту.

Існує два рівні подачі IA:

  • Аналітичний. Створюється UX-аналітиком та SEO-фахівцем, а іноді із залученням менеджера проєкту. На цьому рівні IA визначає: по-перше, які дані мають бути структурно розміщені на кожній окремій сторінці веб-сайту, а по-друге, яким чином сторінки повинні бути пов'язані між собою.
  • Візуальний та інтерактивний. Формується спільними зусиллями веб-дизайнера та клієнта, і передбачає планування розташування інформаційних блоків та навігації між ними. Цей процес у чомусь схожий на планування будинку з видом зверху, коли ви обговорюєте що і де буде знаходитися, тільки у випадку з сайтом йдеться не про меблі, а про контент.

Завдання 6. Запуск веб-проєкту на конструкторі та тестування гіпотез

 

На ринку існує безліч No Code та Low Code рішень, які допомагають швидко розробити та запустити веб-проєкт без залучення програмістів. Це відмінний інструмент для компаній, що інтенсивно ростуть, яким потрібно швидко створювати і тестувати ідеї при мінімальних інвестиціях.

До найбільш популярних та функціональних No Code платформ можна віднести Tilda, Webflow, Readymag. Їхні можливості дозволяють реалізувати блоги, інтернет-магазини, корпоративні та HR-сайти, лендінги та навіть повноцінні освітні платформи.

Frame 519

 

Завдання 7. Створення UI/UX та motion-концепцію для розвитку користувальницького досвіду та характеру бренду

Цей напрямок також називається «Seductive Interaction Design» і вперше був описаний американським автором Стівеном П. Андерсоном в однойменній книзі ще в 2011 році. Він розвиває творчу сміливість та допомагає бренду знаходити нові ідеї для залучення споживачів до існуючих проєктів.

Основні завдання, з якими тут доводиться стикатися з веб-дизайнером:

  • додати нову анімацію;
  • створити промо-заставку;
  • запропонувати концепцію інтерактивної взаємодії для існуючого сценарію;
  • створити welcome-сценарії.

У сукупності ці елементи допомагають покращити та урізноманітнити користувальницький досвід клієнтів, і роблять його взаємодію з брендом більш емоційним.

Завдання 8. Допомогти продуктовій команді у створенні дизайну веб-додатків та сервісів

Комплексний дизайн інтерфейсів для лінійок продуктів можна назвати закономірним продовженням веб-дизайну. Тобто спочатку ви займаєтеся маркетингом сайту, а потім переходите до розробки веб-інтерфейсів.

На цьому рівні ви отримуєте від Project-менеджера макети та специфікації, які необхідно перетворити на функціональний UI-дизайн з урахуванням існуючої системи дизайну. Для якісного виконання такого завдання вам знадобиться розуміння принципів створення дизайн-систем, а також навички роботи з UI-китами — наборами вже готових дизайнерських елементів, створеними відповідно до поведінкових патернів цільової аудиторії та Brand Identity.

Як правило, UI-Kit містять всі елементи, які допомагають користувачеві ефективно взаємодіяти з інтерфейсом, включаючи кнопки, форми, іконки, таблиці та інше. До речі, такі набори називають дизайн-фреймворками.

Завдання 9. Презентація дизайну клієнту та команді розробників

Проведення демонстрацій та презентацій – це невід'ємна частина командної роботи. З їхньою допомогою дизайнер отримує можливість донести свої ідеї до розробників і розставити правильні акценти, щоб забезпечити подальший розвиток проєкту відповідно до задуму.

Крім цього такі заходи дозволяють:

  • отримати зворотний зв'язок;
  • визначити чи уточнити вектор розвитку проєкту;
  • одержати інсайти для нових ідей;
  • удосконалити створюване дизайнерське рішення.

Проведення якісної презентації вимагає від дизайнера серйозної підготовки. Як мінімум йому потрібно сформувати демонстраційні матеріали, які допоможуть наочно показати та розкрити цінність своєї ідеї до клієнтів, PM, аналітиків та розробників.

Завдання 10. Вдосконалення навичок

Прокачування своїх компетенцій - це окреме завдання дизайнера. Вона допоможе вам ефективніше вирішувати робочі завдання, діяти впевненіше, знаходити нестандартні рішення та в потрібний термін закривати проєкти з мінімальними відхиленнями. Тож над собою треба завжди працювати.

Один із найбільш продуктивних підходів до освіти — це поєднання курсів із комерційними проєктами. Так ви зможете відразу застосовувати отримані навички на практиці та отримаєте найбільший прибуток від навчання.

Висновки

Робота веб-дизайнера знаходиться на перетині багатьох компетенцій, і без неї не обходиться жоден сучасний сайт, що претендує на ефективність. Попит на цю професію зростає з моменту запуску першого сайту, проте щоб стати затребуваним фахівцем, вам потрібно буде постійно актуалізувати знання та розширювати сферу своїх навичок.